zondag 30 oktober 2011

29 oktober 2011 Nieuwsbrief Werkgroep Building on Education

Den Helder, 29 oktober 2011.
Nieuwsbrief Werkgroep Building on Education

Na aftrek van alle onkosten van het diner op 13 oktober, hebben wij een bedrag van €900,00 euro over kunnen maken naar de school in Gambia ! Een grandioos resultaat, we zijn heel erg blij. Het hoofd van de school mr. Newland en zijn rechterhand, mrs.Pratt waren dolbij toen ik ze belde. Een behoorlijk deel van de lening die de school voor de bouw van de extra lokalen heeft af moeten sluiten bij een Gambiaanse bank is hiermee afgelost.

Gistermiddag, vrijdag 28 oktober 2011 , kwam Malik ,onze Gambiaanse contactpersoon hier in Nederland
met zijn vrachtwagen de door ons ingezamelde goederen ophalen!
Wat een geweldig resultaat! Na het laatste artikel in het Zondagochtendblad en na het diner van 13 oktober kregen wij diverse aanbiedingen: 6 computers, 7 monitoren, een tiental toetsenborden , een doos vol met muizen, een doos met diverse pc-onderdelen, drie printers een achttal dozen met engelstalige kinderboeken, schoolbordkrijtjes, pennen, schriften ,drie enorme dozen met kleding en schoenen.
De woonkamer stond afgeladen vol!
GEWELDIG!!
Malik maakte voor het verschepen de heel schappelijke prijs van €380,-- (normaliter betaal je €2,50 per kilo verzendkosten, plus de kosten voor het ophalen van de spullen)
Naast het ingezamelde geld stond er nog een klein bedrag, te weten €250,--, op de rekening. Hieruit hebben we het grootste deel van de transportkosten kunnen betalen. Het restant is uit privé middelen voldaan.
Binnenkort hopen we, op kleine schaal, weer een diner te verzorgen om het ontbrekende bedrag van €130,-voor de transportkosten bijeen te vergaren,plus een nieuwe buffer te maken voor een volgend transport.
Want we gaan door met het inzamelen van schoolspullen!
Schoolbordkrijt, schriften, potloden, puntenslijpers, lineaal, passer, geodriehoek, pennen, ordners, opbergmappen , snelhechters.... Wanneer U in een winkel bent waar dit verkocht wordt, koop dan eens een pen of een gum: alles kan worden ingeleverd aan de Sluisdijkstraat 104 of aan de Kemphaanstraat 46 te den Helder. Heeft U nog kennissen of weet u nog een goede 2e handsboekhandel: er zijn nog lang niet genoeg boeken voor de op te starten bibliotheek!
Opslagruimte: Inmiddels beschikken wij over een redelijke opslagruimte en hoeven de materialen niet langer in de woonkamer opgestapeld worden.
Allemaal verheugende zaken!!

Van de tien kinderen waar sponsors werden gezocht zijn er nu nog 3 over. De tweeling Modou-Lamin en Sainey N'godi (overigens: er kan ook één van de tweeling worden gesponsord) en de 10 jarige Isreal Mansarey zitten nu nog op school maar de tijd begint te dringen. In september zijn de lessen weer begonnen: voor hen is nog steeds geen schoolgeld betaald en moeten zij werken uit de boeken van andere kinderen. Mogen wij U vragen nog eens na te denken over deze kinderen? Voor €150,-- per jaar (of €12,50 per maand ) kunnen deze kinderen ook naar school.
We zijn er ons van bewust dat ten tijde van de huidige economische crisis het niet altijd eenvoudig is geld te besteden aan een sponsorkind. Aan de andere kant: met een ploegje collega's , medesporters , vrienden , studiegenoten.....?! Kijkt U nog eens op de website, zie de foto's van de kinderen en denk er nog eens over!

In ieder geval: tot nu toe hartelijk dank voor uw deelname aan het diner en / of uw giften en uiteraard dank voor uw belangstelling.

Met vriendelijke groet,
Judith en Marjolein 
Werkgroep Building On Education.
* Judith     : 0659092550
Marjolein : 0659092545
 
Secretariaat : Kemphaanstraat 46.
                  1781 WS Den Helder.
 

Geen opmerkingen: